Ove, get lost!

Nå er det snart jul dere! Feirer med å poste den mest personlige posten ever. Nyt det, i januar blir det andre boller og jeg går tilbake til å være my usual steinharde self. Har faktisk prøvd flere ganger å starte å skrive, men det blir bare rot uansett hvor strukturert jeg prøver å være. Så da driter jeg i struktur.
tumblr_m43ae2kGAa1rre6g7o1_500

Det er ingen hemmelighet at jeg har et greit ambivalent forhold til jula. Eller høytider generelt egentlig. Jeg er veldig gira på å dra på besøk til Papsen og resten av gjengen på den siden av familien såklart. Skal være der i to uker, men det småkjipe er vel egentlig at jeg egentlig ikke kjenner noen der. Og kan igrunn ikke løpe etter hvem som helst og forlange at de henger med meg.
tumblr_lrckevCaDg1qkili8... hehehe. True story. MEN, jeg skal strikke. Så jeg kommer ikke til å kjede meg. Må strikke vott nummer to også skal jeg prøve meg på et par sokker. På to uker, så jeg kommer jo til å ha nok å henge fringrene i for å sirre sånn! Hehehehe. Og hos Pappa finnes det ikke et eneste treningssenter. Så jeg må finne en eller annen plass å gjøre pull-ups og dips i alle fall, så klarer jeg å snekre sammen hjemmetrening for hele jula regner jeg med. It will be good, have faith in the CrossFit-Christmas!

MEN! Det er på ingen måte treninga eller det at jeg må passe meg for at jeg ikke sitter fast i senga med macen brent fast i lårene etter endt juleferie som gjør at jeg engster meg. Det er maten. All den maten dere. Vet dere hva som er verre enn høytider for en overspiser? tumblr_m5p9vzXGnO1rwcc6bo1_250Det er triggere O-VER-ALT! Kaker overalt, sjokolade overalt, nøtter overalt, kjøtt overalt, potetmos overalt, mat overalt. Og før noen sier at det må da være lov å kose seg i julen og at det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som teller, go put your head in your ass please. Dette handler ikke om å kose seg i det hele tatt. Jeg er fullstending 100% FOR kos og hygge og at mat er en del av denne kosen og denne hyggen. This is not about that. Det går nemlig et ganske greit skille mellom å kose seg litt ekstra og spise litt ekstra mye sjokkis og kaker, og det å faktisk gå inn i koma der en ikke tenker på annet enn at man må bli ferdig med den sjokoladen en har i hånda, slik at det går an å begynne på peanutsmøret som står på kjøkkenet. Jeg må raska på og steke mer bacon og egg slik at jeg kan spise det når jeg er ferdig med den porsjonen jeg holder på med. Da tenker jeg ikke. Det er Ove som tenker og det hele så jævla teit og it makes absolutely no sense!  
tumblr_llqbxlJMlW1qdqggg
Haha, det gjør meg ikke i bedre humør engang. Det gjør at jeg blir forbanna og lei meg og ikke minst gjør det jævlig vondt i en mage som som nå til dags veldig sjeldent får besøk av Ove. Før kunne jeg ha besøk av Ove flere dager på rad, til og med i ukesvis. Da gjorde det ikke like fysisk vondt, men psyken var vel til gjengjeld omtrent en million ganger verre. Ikke at jeg er psykolog, men tror jeg fikk utdelt en god porsjon selvinnsikt da dette ble distribuert.

Uansett. Som sagt kan dette være en kjip sak å forholde seg til i jula og andre høytider, og for meg fører det til at jeg ikke nyter ferien like mye som jeg kunne gjort. Det er ikke lett å nyte å ha fri hvis jeg hver dag går rundt og tenker på hva jeg spiser eller har spist eller skal spise og at i morgen skal jeg i alle fall ikke spise like mye fordi dette må det jo bli en slutt på hvis ikke blir jeg jo tjukk! 

…. For å si det sånn, det var vel aldri snakk om å bli noe som helst. Når du veier over 100kg, da kan en trygt si at en allerede er. But ya know, WHAT CAN I SAY?!tumblr_mcsf9aXPQk1qazkdco1_500

Oh Cam. You and I would be such great friends. Vel, denne jula har jeg latt Ove være ute i kulden. Jeg følger selvsagt dietten, men jeg skal ha fri på julaften og nyttårsaften, pluss at jeg skal spise grøt lille julaften. Det betyr ikke at jeg skal spise alt jeg klarer. Det betyr at jeg skal stoppe med godfølelsen i magen og så vente litt så kanskje spise enda litt til for ekstra godfølelse.

Målet er å legge meg hver dag hele ferien med en god følelse. For DA klarer jeg å nyte ferien! Enn så lenge skal det sies at jeg baker som faen og gleder meg til å smake på baksten på julaften. Og det er ikke et eneste KORN sukrin i baksten. Får være grenser.  Som avslutning på denne altfor personlige posten, kan dere se for dere meg som smaker på mine hjemmelagede peanutbutter-cups (how the fuck to I even spell that?) på julemorgenen. GONNA BE A PARTY IN MY MOUTH! tumblr_mr13xnA6Z21qb6t6wo1_400

Og ja, jeg trener i jula. Jeg er en helt på instagram, følg meg der: @elsenordfra. So long suckaaas!

14 tanker på “Ove, get lost!

  1. kunne ønske jeg kunne spise peanøttbøtterkøpsene dine.. jeg skal prøve å huske på det samme i jula.. godfølelse!! selv uten diett. det blir mat til neste år også lissom…. fine tanker du deler, personligElsi 🙂

    • Kanskje jeg lager noen smørkopper til deg når jeg skal arrangere kaffeslabberas for å feire bursdagen min i januar lissom kanksje da! Hahaha det stemmer faen meg det også du, det blir jo faktisk mat neste år også! Det skal jeg huske på:) Tusen takk for supporting comment, det settes pris på her i juleheimen!

  2. Syntes du skal bruke all den strikketida di på blogging æ! Førstepri! Blir i trondheim i jula og trur du redda dagan mine uten verken julemat, familie eller pakka med bloggen din 😀 it’s sad but true! flire mæ ihjel her æ ligg og ikke får sove…kanskje æ skal prøve mæ på å trene kl 6 om mårraen som det du gjorde den ..den ene uka der 😛 så kan æ legge mæ før kl 22 enn å ligge våken til mårraen å tenke på (jule)mat! 🙂 Du får kos dæ masse og ha ei riktig god jul! 🙂 æ trur du klare å holde dæ fint æ, virkel som en supersta person som æ uten tvil trur får til det du vil! 🙂

    • OH YOU! So mange komplimenter her at jeg ramler ut av senga nesten 🙂 Kanskje du faktisk OGSÅ skal bruke jula på blogging da? Lover å komme med MINST to innlegg til før jula er over. Høhøhø. Anbefaler ikke å trene så tidlig ass, det var nødsituasjoner hver eneste morgenøkt, det innrømmer jeg glatt. Kommer hjem den 29, så kanskje vi skal prøve å få til ei økt sammen før januarhelvetet ankommer Kaliber:) (for det kommer vel dit og?!) Hvis du er hjemme fremdeles SEFF. Forresten er det godt å vite at jeg ikke er alene i å gjennomføre en (litt i alle fall) diettjul, selv om jeg ikke akkurat er på konkurransediett enda. YOU GO GIRL, du motiverer meg:) GOD JUL!

  3. Lols, Ove Senior stod og ventet på meg i døra hjemme hos mamma. Fuck jula, fuck julekjolen jeg kjøpte forrige uke som ikke lenger passer. Fuck alt.

    I feel you, Elsebabe ❤

    • Nei fisj for en type ass! Ufint. Ja jøss, og folk som sier at du ikke legger på deg av en uke dårlig kosthold. Hahahahahahah NEXT JOKE! Uansett, håper du får hentet deg inn igjen, vi vet begge at du er verdt mer enn det! Fokus på godfølelsen! Og mest at alt, husk at den dårlige perioden her kommer også til å ta slutt! Muss ❤

  4. Hvis du slutta å blogg så drep æ dæ. Det e en seriøs (serriøs?), nei går for seriøs advarsel! Men fra spøk til revolver. Æ e så imponert at æ dør, og det ligg an til at æ skal skriv masteroppgave om fitness. prepare yourself, æ kommer til å tving dæ til å vær en av informantan mine. Ikke før til høsten da, men du kan jo mentalt forbered dæ allerede. MVH thea titts (nevnte æ kor imponert æ e over dæ?) GOD JUL!

    • Hahaha! Tusen takk SØTA! For en utrolig fin kommentar som (seriøst) varmet midt inn i hjerterota! Klart jeg stiller opp om du skulle trenge det, bare si fra du;** Høres forøvrig ut som en interessant master, si fra da så jeg får lese! GOD JUL TIL DÆ OGSÅ!!! (og kommer i alle fall til å blogge til etter høstens konkurranser, så no worries. YET!;) )

  5. Stolt og imponert! Fine, reflekterte ord, fra ei knakande god kjerring! 🙂

    Ove ja… Hva skal jeg si… Vi har gått hånd i hånd den siste uka. He sure does not leave any good stuff behind! In the beginning, he may seem like a nice guy, but soon u realise… He is no good company. Da er det bedre å omgås med brødrene til Brutus. Nyt dagen i morgen, schnuski ❤

    • Nåh, tusen takk! Nå er det jo den 28., så da regner jeg med at du har vinket farvel til Ove, det er forhåpentligvis en stund til både jeg og du møter han igjen. But beware, he is a sneaky bastard that one!

      Gleder meg til å se deg på nyåret!;*

  6. Tilbaketråkk: Ukesrapport #32 (hei Ove! NOT NICE TO SEE YOU AGAIN) | Else Nordfra

  7. Tilbaketråkk: 100% forsinka svar på spørsmålsrunde (vlog) | Else Nordfra

Legg igjen en kommentar